Početak » Bezbjednost » Kontrola bezbjednosti saobraćaja

Kontrola bezbjednosti saobraćaja

Start here

Centar za bezbjednosna, sociološka i kriminološka istraživanja CG  - Nikšić

Centar za bezbjednosna, sociološka i kriminološka istraživanja CG - Nikšić

Prema navodima Uprave policije pripadnici saobraćajne policije su dana 11 i 12. januara 2012.godine izveli nacionalnu akciju

»Pojačana kontrola saobraćaja“ sa radnim nazivom »Pojas« i tom prilikom postigli sledeće rezultate:
kontrolisano vozila i vozača 771,
podneseno prekršajnih prijava 25,
izdato prekršajnih naloga 625,
oduzeto vozačkih dozvola 17,
oduzeto reg. tablica 4,
kontrolisano bezbjedonosno interesantnih lica 3,
zadržano vozača pod dejestvom alkohola 17,
Održivost sistema bezbjednosti saobraćaja traži angažman ukupnih društvenih snaga. I ovom prilikom želimo istaći da Lokalna samouprava ima važno mjesto u stvaranju uslova i regulisanju društvenih odnosa kojima se omogućava efikasno i održivo funkcionisanje i razvojnost drumskog prevoza. S toga, lokalna samouprava je odgovorna za opasnosti i rizike koji nastaju, zbog čega treba da i ona preduzima mjere na postizanju većeg stepena bezbjednosti saobraćaja na putevima u svojoj sredini. Znamo da je Saobraćaj je jedna od četiri egzistencijalne funkcije svakog životnog prostora, čiji je cilj povezivanje ostalih funkcija (rad, stanovanje i rekreacija) uz što manje negativne efekte. Saobraćaj predstavlja vremensko, prostorno i komercijalno savladjivanje. udaljenosti izmedju sirovinskih i proizvodnih centara i mjesta potrošnje dobara.
Saobraćaj ne predstavlja problem sam za sebe, već se taj problem javlja u pojavama, odnosima i aktivnostima ljudskog društva. Porast broja motornih vozila koji ne prati izgradnja savremene putne mreže, kao i činjenica da u saobraćajnim nesrećama u svijetu smrtno strada daleko više ljudi, nego zbog drugih razloga, istakli su u prvi plan problem bezbjednosti saobraćaja. Osnovni pokazatelji stanja bezbjednosti drumskog saobraćaja na određenom području su saobraćajne nezgode i nastradala lica u saobraćajnim nezgodama. Pravo na bezbjednost u saobraćaju, kao i sva duga prava, podrazumijeva niz prava i postupaka koji omogućavaju realizaciju tog prava. Ukoliko ta prava i postupci nijesu dostupni onda osnovno pravo ostaje mrtvo slovo na papiru. Efikasnost i demokratičnost jednog sistema se mjeri upravo mogućnošću građana da svoja prava realizuju u stvarnom životu, a ne da ih imaju samo deklarativno. Mehanizmi koje svaki pravni sistem uspostavlja imaju za cilj da omoguće realizaciju prava, a jedan od bitnih elemenata tog sistema jeste mogućnost građanina da pravno reaguje i traži pravnu zaštitu.
Ostvarivanjem ovog cilja teži se daljem unapređivanju zakonodavnog okvira, radi stvaranja preduslova koji će doprinijeti podizanju društvenog ugleda, kao i jačanju povjerenja građana u cjelokupni društveni sistem u cjelini.
Crna Gora mora potpuno svjesno, shodno svojim problemima u oblasti bezbjednosti drumskog saobraćaja, neprestano uspostavljati sisteme upotpunjavanja zakonske i podzakonske regulative, čiji cilj je uredjenje i definisanje svih oblasti djelovanja svih institucija u okvirima formirane mreže. Prvenstveno se mora upotpunjavati zanonska regulativa u skoro svim segmentima drumskog saobraćaja, prateći evropske standarde posebno u oblastima prevoza opasnih materija, praćenja i jačanja kapaciteta naučno istraživačkog rada, efikasnijeg donošenja podzakonske regulative koja prati zakonske propise u oblasti saobraćaja, izgradnje puteva, zaštiti životne sredine, osposobljavanju vozača i sl. Saobraćaj kopnom se odvija širokim spektrom raznih vozila i drugih uređaja raznih namjena, vrsta, oblika, veličina, tehničkih svojstava i brzina. Vremenski uslovi materijalno učestvuju u bezbjednosti, redovitosti, učinkovitosti i ekologiji drumskog saobraćaja. Zbog toga je potrebno proučavanje uticaja meteoroloških elemenata i pojava na voznu tehniku i uslove vožnje te učestvovanje u planiranju, izgradnji i održavanju saobraćajnica. Vremenski uslovi mogu otežavati odvijanje i funkcionalnost saobraćaja, a zanemarivanje tih uslova dovodi do neispunjavanje zadataka, a često i do nesreća.
Takodje, želimo napomenuti da je pored svih važnih aktivnosti državnih organa, neophodna prevencija u oblasti bezbjednosti saobraćaja koja u ovim aktivnostima Uprave policije nije vidljiva. Najlakše je sankcionisati vozače kojima je do sada bez opomene u većini slučajeva indirektno bilo dozvoljeno upravljanje vozilima bez vezivanja sigurnosnog pojasa. Represija u osnovi ne daje uvijek željene efekte, time se nadamo da će Uprava policije shvatiti da nije svaka aktivnost u represiji, kao i da će pokušati da preventivnim kampanjama prije početka ovakvih akcija upozoravati gradjanstvo i vozače na pojačane mjere kontrole a nakon toga bez izuzetka sprovoditi iste, čime smo sigurni da će tek nakon tih preporuka, prema našem mišljenju, ove aktivnosti dati dobre rezultate.


2 komentara

  1. Zabrinut kaže:

    Vi ste potpuno u pravu, smatramo da se ne može sve kaznama koju čini policija pogdorička postići sve

  2. Romeo kaže:

    Treba kažnjavati ovaj narod bre, bez pogovora.

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se / Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se / Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se / Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se / Promeni )

Povezivanje sa %s